سخنرانی روحانی؛ اظهاراتی در تراز رئیس‌جمهوری‌اسلامی ایران/ تاکتیک هوشمندانه‏ رهبرانقلاب چگونه به کمک
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 312
بازدید کل : 95848
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه
 
 

گروه سیاسی – میبدما: آن زمانی که رهبر انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پاسداران از «نرمش قهرمانانه» سخن گفتند، برخی رسانه‌ها به دنبال تاویل و تفسیر سخنان ایشان رفتند تا کج برداشتی خودشان را با انتشار تحلیل‌های ضعیف جبران کنند؛ فارغ از توجه به این مساله که رژه قدرت این روزهای رئیس‌جمهور روحانی در نیویورک، مدیون همین استراتژی دقیق و البته ظریف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. 

به گزارش رجانیوز، سخنرانی مقتدرانه و البته هوشمندانه آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اوباما را که با مانور تعامل به میدان آمده بود خلع سلاح کرده است و این اتفاقی است که در این برهه جای تحلیل ویژه خواهد داشت.
 تاکتیک هوشمندانه رهبر انقلاب که در زمان ایراد، با واکنش‌های متفاوت و بعضا متضادی روبرو شد، این روز‌ها که آقای روحانی در حال انجام مذاکرات و دیدارهای فشرده دیپلماتیک است، بیش از هر زمانی، درخشان دیده می‌شود؛ چرا که طرح تئوری نرمش قهرمانانه از سوی رهبر انقلاب، اکنون توپ را در میدان حریف قرار داده و هرگونه وقوع ایراد و اشکال در این زمینه را به گردن طرف مقابل می‌اندازد. 
 
در واقع این سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوعی تحدی در برابر غرب بود که حامل این پیام از سمت ایران بود که جمهوری اسلامی آماده تعامل سازنده با همه کشورهای جهان و انجام مذاکرات در سطوح بالا برای حل ابهامات فی مابین است و حتی در این زمینه حاضر به انجام تعهدات بین‌المللی خود نیز در سطوح بالا هست. این مساله باعث شده تا طرف غربی در یک صحنه ناخواسته قرار بگیرد. اگر حاضر به پذیرش رویکرد ایران شود، باید مشی ضدایرانی و استکباری خود را کنار بگذارد و زمینه را برای پذیرش حقوق مردم ایران فراهم کند. 
 
از سوی دیگر، اگر غربی‌ها به هر دلیلی این رویکرد اعتمادساز از سوی کشورمان را با پاسخ مثبت همراه نکنند، باز هم دست بر‌تر در اخیتار ایران است و می‌تواند با استفاده از این تجربه تاریخی، افمار عمومی جهان را متوجه این مساله کند که دمشنان جمهوری اسلامی اساسا به دنبال حل اختلافات نیستند و صرفا از مذاکره و گفتگو به عنوان ابزاری برای آرایش چهره خشونت طلب خود استفاده می‌کنند. 
 
در زمانی که پافشاری ایران بر حقوق مسلم خود از سوی کشورهای غربی و رسانه‌های بین‌المللی به عنوان «عدم همکاری با نهادهای جهانی» تعبیر می‌شود، نرمش قهرمانانه می‌تواند این بهانه و دستاویز را از آنان بگیرد و عدم همراهی آنان با رویکرد تعامل آمیز رئیس‌جمهور کشورمان که به گفته خودش با اختیارات کامل به نیویورک رفته را به یک رسوایی تاریخی و غیرقابل جبران برای طرف غربی تبدیل کند. 
 
نظریه «مقاومت و ایستادگی» زمانی درخشش و اعتبار افزون‌تری دارد که آنتی تز آن نیز تجربه شده باشد و ماحصل آن بهبودی در شرایط عمومی و وضع مشکلات میان طرفین ایجاد نکرده باشد. این رویکرد هوشمندانه که از سوی رهبر معظم انقلاب اتخاذ شد، فضا را به یک بازی دو سر برد برای ایران تبدیل کرده است؛ چیزی که نگاهی به واکنش رسانه‌های آمریکایی درباره حضور حسن روحانی در سازمان ملل و سخنرانی‌های وی در حاشیه مجمع عمومی این سازمان، بار دیگر آن را اثبات می‌کند. 
 
باز گذاشتن دست رئیس‌جمهور در استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیپلماتیک برای حل اختلافات و ابهامات بین‌المللی درباره ایران به ویژه در زمینه پرونده هسته‌ای، قطعا در آینده راه را بر هرگونه بهانه‌تراشی و «نگذاشتند» می‌بندد و مجددا عیار حقیقی مقاومت و ایستادگی در برابر زور را عیان خواهد کرد؛ رویکرد هوشمندانه‌ای که تنها رهبر انقلاب با بیان دقیق «نرمش قهرمانانه» توانستند آن را پیاده کنند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در پنج شنبه 4 مهر 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها